Parlamentní listy jsou sídlo rasistů!

Vážení čtenáři. Takhle to nemůžeme nechat, skončí to pouličními boji. Autoři semknutí kolem pochybných ultrapravicových Parlamentních listů neustále štvou proti Romům. Vrcholem jejich "publicistiky" je článek Na Cikány platí jen tvrdá ruka. Drsná reportáž z Ústecka jakéhosi Lukáše Petříka, který zcela záměrně vyvolává protiromskou náladu. Stačí vám malá ukázka?

„Mluvila jsem s malým Cikánem ve škole a ptám se ho, co chce jít dělat. On na to. ´Já pracovat nepůjdu. Budu brát dávky jako táta. Ten dostává 46 tisíc. Takovej plat bych nikde nedostal´," doplnila asistentka senátora Rybárová.

Nebo něco silnějšího od senátora Doubravy: „Slyšel jsem cikánského výrostka, jak říká svému kamarádovi: ´Člověče, mě už nebaví šukat tu mámu, to já bych si radši zašukal se ségrou, ale tu šuká táta a ten by mi dal přes držku´. Na mě šly mrákoty." A Doubrava pokračuje : Dále vypráví, že Romové tam přes den spí, ale třeba v noci ve dvě se seberou a jedou taxíkem koupit drahý alkohol na benzínku a koupí tam i jídlo, které je taky drahé. Hovoří o přivýdělku Romů: „Sem přijede audinou Němec a vybírá si tu nejčernější, nejšpinavější, nejsmradlavější Cikánku. Mají nejraději nemyté št*tky."

Autor "reportáže" končí: Kolem páté se vracíme do Ústí a chystáme se na zpáteční vlak do Prahy. „Bohužel stále platí, že většina Cikánů považuje práci za nejhorší možný způsob obživy. Dokud jim bude stát dávat dávky, bude zavírat oči před jejich kriminalitou, nebude všem měřit stejným metrem a jejich kriminalitu bude omlouvat a nezaručí bezpečnost slušným lidem, napětí bude stále eskalovat a pouliční bitky z Janova či Anglie se mohou rozhořet ve všech těchto lokalitách. My jako Severočeši.cz se nechceme dívat na to, jak nám ničí náš kraj a bez ohledu na plané kecy o lidských právech a toleranci s tím budeme něco dělat. Než bude pozdě," loučí se s námi senátor Doubrava v článku pana Petříka. O tom, jak je Petřík pravicově kovaný se můžete dočíst i v jeho článcích na další tribuně xenofobů, pobočce Parlamentních listů jménem euportál.

Na závěr bych rád na obranu Romů uvedl ukázku ze slovníku romštiny, ze kterého je patrné, jak si Romové váží práce a je nanejvýš pozoruhodné, jak rozeznávají mnoho druhů této základní společenské povinnosti:

 bertenošiko buťi - galejnicka, těžká práce
 beškerdi buťi sedavá práce
 buči - 1. práce 2. úkol 3. věc
 bufori - příjemná/výhodná práce
 buťi - 1. práce 2. zaměstnání 3. výrobek 4. věc, záležitost
 dopito buťi - únavná práce
 jekhetáni búťi - spolupráce
 kheru(t)ňi buťi - domácí práce
 lovengeri buťi - výnosná práce
 muršikaňi buťi - chlapská práce
 odmarďi buťi - odbytá práce
 priavkerdo - člověk, který dojíždí do práce
 xarťiko buťi - 1. kovářský výrobek 2. kovářská práce
 xulaňiko buťi - hospodyňské záležitosti, hospodyňské práce. Pramen.

Jeden z mála opravdových českých politologů, pan Jiří Pehe, už v roce 1996 jasnozřivě napsal:
Romové žijí v evropském prostoru již mnoho staletí. Po celou tu dobu si udržovali svou vlastní kulturu a zvyky. To, jak se většina v každé společnosti vůči Romům chovala, vždy vypovídalo více o této většině nežli o Rómech samotných. Přístup většiny společnosti k Romům byl vždy testem tolerance--schopnosti žít v téže společnosti s těmi, kteří jsou o něco jiní nežli my. Byl testem schopnosti neničit nebo násilně nezasahovat do tradic a sociální struktury, které Romům umožňovaly nežít coby vykořeněná menšina.
Právo už svou podstatou nemůže být nerovné. Jakákoliv snaha o tvrdší právní přístup k jakékoliv menšině, je negací práva. Tolerantní většina se může rozhodnout dát handicapované menšině za určitých okolností určité výhody, ale pokusy aplikovat právo vůči menšině restriktivně, může pouze selhat. Navíc takové pokusy v historii často vyústily do společenských kalamit.
(Pramen).

Vyzývám vás proto: milujme naše Romy, pomáhejme jim všude kde se dá a pomáhejme jim se začlenit do naší pro ně náročné společnosti s často pro ně podivnými zvyklostmi a především respektujme jejich zvyky, jejich pradávnou kulturu. Vždyť jsme přece z jednoho kmene indoevropského. Právě proto nemůžeme mít mezi sebou žádné rasistické konflikty. Jsme přece z jedné vesnice, jen někteří z nás jsou z horní, jiní z dolní části.
24.8.2011 10:35 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.