Ahasweb hovoří


Sto první den - 23.9.98, středa

Převáděčství se stalo vysoce výnosným obchodem. Bavorsko nás vyzývá k pomoci v boji proti převaděčům ilegálních imigrantů na hranicích. To už zní dost silně, to slovo boj. Němci zvyšují počty policistů, hlídkových vozidel a vrtulníků a požadují totéž od nás. Zdá se, že by je přišlo mnohem levněji postavit na našich hranicích drátěný plot s nášlapnými otřesovými detektory, stejný jako mají Američané na hranicích s Mexikem. Konec konců nejsme v Evropě nic jiného, než takové středoevropské Mexiko.
Co nám tedy zbývá? Zavést i na naší straně více policistů, celníků a helikopter? Jednodušší a hlavně levnější bude postavit ten drátěný plot na hranicích se Slovenskem. Protože tam je jádro pudla ukryto, na té zelené hranici s našimi bývalými spoluobčany. Hranice je děravá jak řešeto a oni si z toho nedělají pranic, protože přes jejich území přecházejí uprchlíci bez problémů a nikdo na Slovensku se neobává, že by na Slovensku snad jen jediný zůstal.
Správně se používá výraz "příliv uprchlíků". Když vám poteče do lodi, zkuste zacpávat díru zevnitř. Jaksi to nejde, odporuje to přírodním zákonům. Správná metoda je utěsnit díru z opačné strany. Proto se musíme soustředit na naši východní a severní hranici. Na západní hranici nepotřebujeme žádnou ostrahu, protože naši občané (kromě Romů ovšem) se nikam nechystají. A jistí to tam Bavoráci. Prostě se musíme připravit na vstup do Evropské Unie a při tom nás zavedení vízové povinnosti pro státy na východ od nás nemine.
Jistě, mnozí z vás řeknou: přece jsou to uprchlíci, kteří si chtějí zachránit holý život, a tak jim musíme poskytnou azyl. Ale oni tu u nás nechtějí zůstat, mermomocí chtějí do Německa. Sedí na hranicích a každý den to zkouší znovu a znovu se dostat do vysněného ekonomického ráje. 99 % těch, kteří táhnou přes naše území lze právem zařadit mezi "ekonomické emigranty". Státní správa si s tímto problémem neví rady a to se může stát jedním z důvodů, proč nás nemusí do EU přibrat.

Pan Bělohradský, postmoderní filosof, zase rajtoval na hraně "Na hraně". V debatě o tom, zda máme vysílat do Iránu a Iráku prohlásil:" Američané neumějí dělat vysílání do islámských zemí. Z bývalých přátel si udělali nepřátele a nyní i nás zavlékají do války s islámem."
Takže pan Bělohradský objevil ameriku a nepochybně ví, jak by se mělo do islámských zemí vysílat. Pokud to opravdu ví, tak co mu brání, aby to těm hloupým Američanům nešel do Svobodné Evropy vysvětlit. Spíše to ale dělá dojem, že si pouze vymýšlí záminky proč nesouhlasit s tímto vysíláním přinášejícím rizika.

Havel se v Americe projevil v plné síle. Dokonce si zatancoval rokenrol s Clintonovou, pochlubil se Dášou, kterou mu Clinton plný sexuálního přetlaku jistě záviděl. Na jedné tiskové konferenci to ale poněkud pohnojil výrokem, že " je lepší mít za souseda nemocné Rusko, než zdravý Sovětský Svaz." A ještě přidal, že "...složitá situace v Rusku bude trvat padesát až sto let." Komentátoři v Rusku se toho okamžitě chopili a dále to rozmazali. Máme prostě smůlu na politiky, kteří ve snaze se "ozvláštnit" před světovou veřejností neustále vyrábějí nové bonmoty. Zeman s nakloněnou hlavičkou a křivým úsměvem na chvíli přestane a v tom už zase Václav Havel začne. V poslední době ale není opravdu, ale opravdu příliš slyšet toho druhého Václava, tedy Klause.

Škodovka mladoboleslavská začíná mít problémy. A tak vyrazila na trh s "magickou Felicií ve výjimečné granitové metalíze". Nic blbějšího nemohli jejich marketingoví machři vymyslet. Má to být snad vyjádření hlubokého smutku nad snižováním prodeje? Nebo je to příspěvek k celkově blbé náladě našeho lidu? Optimistickou náladu přece vyvolávají jasné a veselé tóny nebo třeba zlatá metalíza (moje oblíbená). Tyto barvy ale byly ve vzorníku Škodovky opuštěny a nastoupily všeobecně tmavé a ponuré tóny. Černá neudělá z trakaře mercedes ani náhodou.
Jisté je, že se Škodovka dostala konečně na cenový strop zejména díky konkurenci ze zahraničí navíc zatížené dovozními cly. Bude muset dále slevovat nebo za stejnou cenu poskytovat lepší vybavení, tak jako to zkusili u modelu Felicia Magic.
Otázka je, zdali zchudnuvší český občan vlastnící otlučenou ojetou Škodu 120 potřebuje kola z lehkých slitin (zkuste s nimi najet na chodník!), přední mlhové svítilny, centrální zámek s dálkovým ovládáním, přední okna v elektrice či dělená zadní sedadla. Určitě to všechno nepotřebuje a tak by raději přivítal, kdyby cena Felicie překonala na cestě směrem dolů magickou hranici 200 000 Kč. Pak by čeští zákazníci přestali kupovat dovážená pidiauta Fiat, Daewoo či Suzuki.

TopZpět