CDmusic.cz - CD, DVD, Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)
CDmusic.cz - CD, DVD, Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices (products catalogue).

Jak jsem nekoupil na internetu sluchátka.

Po mnoha letech mě začala opouštět bezdrátová sluchátka, která používám zejména v noční době pro poslech televize nebo pro pouštění mých oblíbených hitů na plné pecky, což moje drahá polovička nesnáší. Jsou to moje již druhá sluchátka, ta první byla infračervená a jejich dosah byl jen něco kolem sedmi metrů. Proto jsem přešel na bezdrátová pracující na radiové frekvenci odpovídající FM. Ta mají nespornou výhodu, že se při nich můžete vzdálit na značnou vzdálenost, většinou výrobci udávají až 100 metrů. S takovými sluchátky můžete poslouchat oblíbený pořad v radiu nebo hity z CD kdekoliv venku kolem domu, například při práci na zahradě. Je to docela praktické, protože se nemusíte obtěžovat s nošením přehrávače a hlavně vám kolem hlavy nevlají ty nepříjemné dráty.
A tak jsem se vydal po informační dálnici na průzkum, co trh v této kategorii nabízí. A je toho docela dost, když si zadáte do Google třeba heslo "bezdrátová sluchátka" (pozor na ty uvozovky, musí tam být), získáte odezvu až 150000 odkazů! To bylo ještě příliš a tak jsem hledání zúžil na na moji oblíbenou firmu a na ta, která mají větší dosah a součástí je i nabíječka akumulátorků: "bezdrátová sluchátka" Sony "100 m". Postupnou eliminací jsem se nakonec stejně dostal k mému oblíbenému internetovému obchodu a ke sluchátkám Sony MDR-RF820RK. Protože u nich nakupuji za cenu B, v tomto případě je cena 1850 Kč, dal jsem si ještě práci s porovnáním cen, za kolik tato sluchátka nabízejí ostatní větší prodejci. Ceny se pohybovaly od 1680 do 1950 korun, což svědčí buď o různých maržích prodejců nebo o různém stupni jejich hrabivosti. Ne vždy ale nízká cena výrobku znamená cenu, jakou zaplatíte. Musíte se vždy podívat, jakým způsobem vám prodejce výrobek dopraví. Často se cena zvýší o několik desítek korun, někdy i o více za dopravu, zejména když prodejce nabízí třeba jen jednu možnost, například PPL a podobně.
Nakupování na internetu má i další nevýhodu: výrobek si nemůžete před koupí prohlédnout a vyzkoušet. Proto jsem se pokusil najít vybraná sluchátka v prodejně, kde jsem kupoval nedávno televizi a kde překypují ochotou výrobek předvést. A ejhle, sluchátka měli, předvedli a fungovala skvěle! Když jsme marně hledali, kde mají vypínač (návod nikdo samozřejmě nečetl, jak jinak), zjistili jsme metodou pokusů a omylů, že prostě hrají jen tehdy, když si je nasadíte na hlavu. Jak prosté, někdo při jejich konstrukci myslel přímo hlavou. Zvuk vynikající, hrála i venku z budovy, nabíjení se samo zapne vložením sluchátek do stojánku, co víc jsem si mohl přát. Jen ta jejich cena. Jak jsem tušil, cena poněkud převyšovala oněch cca 1750 + dopravné, kterožto částku jsem považoval za optimální. Chtěli po mě 1990 korun. Když jsem zklamaně prohlásil, že si je tedy budu muset objednat u konkurence na internetu, slečna pokladní prohlásila "počkejte moment" a za chvíli přišla s konkurenční nabídkou 1820 korun! A ruka byla v rukávě. Takže z toho plyne poučení: nebojte se smlouvat o ceně zejména v takovém obchodě, kde je kompetentní personál nebo pan majitel na telefonu. Většinou se dohodnete, zejména když jim předvedete, že výrobek konkurence nabízí za nižší cenu. Stačí výtisk internetové stránky. Takže vám přeji krásné počasí a úspěch při nakupování na nebo s pomocí internetu.
27.3.2007 [Trvalá adresa článku.]



[CNW:Counter]

Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.