"PageRank je číslo, které si Google přiřazuje ke každé stránce (přesněji řečeno ke každému URL). Vyjadřuje něco jako věrohodnost nebo důležitost stránky. Někdy se píše zvlášť jako "Page Rank" a zkracuje se do zkratky PR", definuje Dušan Janovský PageRank ve svém článku na jakpsatweb.cz. Odkazuje i na svůj "zásadní" článek o Google PageRank na zive.cz, ve kterém zvědavcům doporučuje si doplnit do svého prohlížeče (MSIE/Firefox) nástroj zvaný Google Toolbar. Ten kromě jiného obsahuje také malý graf, který vás informuje, jakou hodnotu Google Page Rank má právě otevřená stránka. Na adrese
http://www.google.com/support/toolbar/bin/answer.py?answer=39869&topic=915 si můžete stáhnout GoogleToolbarInstaller.exe, který vám doplní u Internet Exploreru nebo u Firefoxu řadu užitečných funkcí a také Google Pagerank (PR) ukazatel.
Pokud byste se chtěli na své stránce (PR se vztahuje vždy k jedné určité stránce, nikoliv k celému vašemu webu!) pochlubit, jakou hodnotu PR má, můžete použít například služby serveru pagerank.ooo.cz, kde vám vygenerují ve čtyřech krocích pro každou zadanou stránku kód pro zobrazování pidiobrázku s hodnotou PR. Příslušný kód HTML obdržíte vzápětí mailem.
Komu nedělá potíže řeč zvaná jako anglická, můžete se o PR hodnotě dočíst více ve Wikipedii. A bez toho, abyste si instalovali Google Toolbar si můžete PR libovolné stránky zjistit na české stránce pagerank.w-software.com. Pokud bude mít vaše stránka alespoň PR=4 jako ta moje, můžete být docela spokojeni. Bude-li mít více, jste zřejmě docela známá "firma" a máte důvod se tím chlubit. Přeji vám proto hezký den a vysoký PR.
13.4.2007 [Trvalá adresa článku.]