Nemůžete také žít bez reklamy?

Podle výzkumu Vodafonu a agentury Millward Brown by více než polovina (63%) zákazníků mobilních operátorů ve věku 20-40 let chtěla dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy nebo místa bydliště. Zároveň by většina z nich (81%) ráda přijímala mobilní reklamu pouze z oblastí, které je zajímají. 71% zakazníků by přitom za příjem mobilní reklamy nepožadovalo další benefity. Více o výsledcích výzkumu zde.

Tolik tisková zpráva šířená po internetu a dalších médiích oblíbeným systémem VŠEM,VŠEM,VŠEM, který vymyslel Vladimír Iljič Lenin, tvůrce i známého hesla UČIT SE, UČIT SE, UČIT SE. Tiskový mluvčí Vodafonu pan Filip Hrubý se nás snaží připravit na nepříliš vzdálenou dobu, kdy jda (jdouc, jdouce) po městě budete bombardováni reklamními esemeskami podle toho, kde se právě budete nacházet. Mobilní operátor vás bude sledovat krok po kroku a porovnávat vaši polohu s nabídkami služeb firem, které právě budete míjet. Tedy něco jako automobilový GPS navigátor, který vás může už dnes upozorňovat, že se právě teď blížíte k policejnímu radaru. Pro zadavatele reklamy a inzerce se tedy zřejmě brzy otevřou netušené možnosti, jak vás nenechat ani na chvíli v klidu. Bude to úžasné, když jda kolem prodejny s obuví obdržíte esemesku "Ano, v tomto obchodě mají krásné boty. Ale když uděláte přesně sto kroků vpřed, najdete v našem obchodě XYZ boty ještě krásnější a hlavně levnější. Dejte nahlédnout prodavači do vašeho mobilu a ten vám na základě této přijaté SMS/MMS poskytne 10 procentní slevu!"

Pokud se vývoj online SMS/MMS reklamy bude ubírat tímto směrem, otevře se tak cesta i alternativním operátorům, kteří budou nabízet své služby sice o něco drážeji, ale bez reklamy! Jinou cestou bude nastavení SMS/MMS SPAM filtru přímo v mobilu pomocí podobné technologie, která se dnes používá v mailech. Inu, nové technické možnosti budou klást nové úkoly, vyvolávat nové výzvy pro tvůrčí pracovníky jak v reklamě tak i v antireklamním hnutí. Je tu ještě jedna cesta: zahoďte svůj mobil do popelnice a zažijete nebývalý pocit štěstí, že nejste štvancem pronásledovaným zprávami a hovory, o které vůbec nestojíte. Je to jedna z možností, jak bez jakékoliv techniky uskutečnit cestu časem zpátky do minulých časů, kdy mobil existoval jen v seriálu Star Trek. Pokud zahodíte i svůj televizor i přehrávač DVD či MP3, dostanete se ještě dál: přistanete v roce 1932, kdy bylo spuštěno 22. srpna v Británii poprvé na světě spuštěno pravidelné televizní vysílání. Přeji hezký let.
PS: počítač prosím ještě nezahazujte, nemohli byste si přečíst můj zítřejší článek...
9.4.2008 10:00 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.