Automatizace na jednokolejkách není třeba.

Chce to jenom trochu selského či spíše kanadského rozumu. Po srážce dvou tramvají v Ostravě, při které byli tři mrtví, doporučuji tamějším tramvajákům ale i železničářům na všech jednokolejných železnicích používat onu prastarou metodu provozovanou na kanadských jednokolejkách. Tam je na každou jednokolejnou obousměrně používanou trasu k dispozici takový vyřezávaný klacek, pešek či totem a jet může jen ten strojvůdce, který ten klacek drží v dlani. Když dojede na místo, kde se protijedoucí vlaky vyhýbají, vykloní se z okna a předá zde čekajícímu mašinfírovi klacek se slovy GO, GO! Ten převezme klacek s právem jízdy pro další trasu a odfrčí v dál. Podle toho, jak se sráží vlaky na našich drahách českých, nepochybně k nám tento starý vynález zatím nedorazil. Má to jen jednu malou vadu: na jednokolejce se musí pravidelně střídat vlaky jedoucí sem a tam, protože ten pešek je jen jeden. Ale pořád lepší, než mrtvoly a zranění na trati. Přeji krásný den bez havárií a bouraček.
14.4.2008 10:30 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.