První ženská televize: Prima Klub.

Tisková zpráva z 12. zasedání, konaného dne 17. 6. 2008 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání:
- udělila společnosti FTV Prima, spol. s r. o. IČ 48115908, licenci k provozování televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů a družice na 12 let; název programu: Prima klub; územní rozsah vysílání: kabelové systémy společnosti UPC Česká republika, a. s., družice Astra 23,5° E Česká republika; časový rozsah vysílání: první rok minimálně 12 hodin denně, druhý rok minimálně 16 hodin denně - udělila společnosti FTV Prima, spol. s r. o., IČ: 481 15 908, podle § 5 písm. b), § 12 – 14 a § 18 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., v souladu s čl. II bod 9 zákona č. 235/2006 Sb., licenci k provozování zemského digitálního celoplošného televizního vysílání programu Prima klub, šířeného prostřednictvím pozemních vysílačů, na dobu 12 let od právní moci rozhodnutí; časový rozsah vysílání: první rok minimálně 12 hodin denně, druhý rok minimálně 16 hodin; základní programová specifikace: tématický pořad pro ženy.
Vysílání musí Prima zahájit nejpozději do 12 měsíců, jinak o licenci přijde.

Někomu se může zdát, že televizní stanice s ryze ženským programem nebude mít komerční úspěch. Manažeři TV Prima ale vědí, co dělají. Jsou to právě ženy, které utrácejí rodinné peníze a podle řady výzkumů podléhají reklamě mnohem snadněji, než muži. Pod rouškou ženského klubu bude tedy televize Prima hustit divačkám do mozku rady, co skvělého musí koupit, aby byly in. Prima má pro vysílání vyzkoušený vzor ale i konkurenci s tradicí: pořad ČT Sama doma. Prima svým projektem ženského klubu naznačuje směr, kterým se bude ubírat rozšiřování nabídky televizních stanic: specializace na zájmově či věkově vymezené skupiny diváků. Stačí se podívat na nabídku kabelových televizí, která je generovaná téměř výhradně ze satelitní nabídky volných nebo placených kanálů. Pro digitální DVB-T (pozemní) vysílání se tak nepochybně objeví stanice s programem pro kutily, farmáře, zahrádkáře, motoristy (sport, tuning), turisty, náctileté či důchodce. Budou ale muset vyžít jen z příjmů za reklamu, protože kampaň propagující přechod na digitální vysílání zcela opomíjí fakt, že pro spouštění placených kanálů musí mít set-top-boxy (STB) alespoň jeden slot CI pro přístupovou placenou kartu.

V tomto zasedání mimo jiné RRTV udělila veřejnoprávní České televizi pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů deset pokut v celkové neuvěřitelné výši 18 milionů 480 tisíc. České televizi tím vznikla značná škoda, která nepochybně omezí prostředky pro výrobu pořadů. Vzniká tu podezření, že pracovníci ČT odpovědní za vysílání neplacených reklam mohli být podplaceni, aby některým firmám ušetřily výdaje za televizní reklamu.
19.6.2008 09:45 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.