Škodovka poprvé za svoji existenci snižuje ceny.

Mladoboleslavská Škodovka zlevňuje. Donutila ji k tomu prý hospodářská krize i konkurence. Některé modely dražších aut zlevní až o 100.000 korun. Škodovky byly dosud v Česku téměř nejdražší z celé Evropy. Základní cena nově faceliftované Octavie je tedy 349 900 Kč, což je o dvacet tisíc méně, než dosud stála akční verze Edition 08. Ceny nové Fabie začínají na 229 900 Kč, takže je o deset tisíc levnější než Edition 08, Roomster zlevnil o dvacet tisíc, díky čemuž se dostal o stokorunu pod hranici 300 tisíc korun. Nový Superb vyjde na 569 900 Kč. Faceliftovaná Octavia se začne prodávat v polovině listopadu. Ovšem hlasy čtenářů podobných zpráv o zlevňování škodovek nesvědčí o nějakém nadšení z těchto zpráv: Obávám se, že sleva 20 000,- Kč není slevou, zvlášť když konkurence podobný tip auta prodává skoro o 50 000,- Kč levněji. Je to pouze krok vyvolaný poklesem zájmu kupujících. Tato sleva mě k nákupu jistě nepřesvědčí, říká jeden z nich.

Potřebujete opravdu levné auto? Nový model sedanu Renault Thalia koupíte za 190 tisíc v základní výbavě Authentique (airbag řidiče i spolujezdce a protiblokovací systém brzd ABS). O stupeň lepší výbava Expression za 210 tisíc již zahrnuje posilovač řízení, palubní počítač, elektricky ovladatelná přední okna či centrální zamykání s dálkovým ovladačem. Fiat Grande Punto stojí od 205 900, Fiat Panda již od 174 900,- Kč. Důvodem zlevňování vozů Škoda není žádná globální finační krize. Škodovka zlevňuje proto, že klesá trvale její podíl prodeje nových vozů na trhu: mladoboleslavské značce klesl podíl meziročně za první tři čtvrtletí z 32,5 na 29,3 procenta. Není divu, když se podíváte na akční ceny například vozů srovnatelných s Octavií:

  Opel Astra 1,4 66 kW 399 900 / akční cena 319 900 Kč
  Ford Focus 1,4 59 kW 416 990 / 339 990 Kč
  Fiat Bravo 1,4 67 kW 324 900 / 299 900 Kč (včetně rádia+CD)
  Škoda Octavia před faceliftem 1,4 59 kW 424 900 / 369 900 Kč.

Takže škodovky jsou stále dražší než srovnatelné vozy ostatních značek a také méně vybavené v základních verzích. To, že se jich stále prodává téměř 30 procent z celkového počtu nových vozů je jen důsledek setrvačnosti či spíše jisté tuposti lidí. Kdo si koupil dříve škodovku, většinou si opět zase koupí stejnou značku v domnění, že má lepší a levnější servis, levnější náhradní díly. Jenže to už dávno není pravda. Díky konkurenci a poklesu zájmu o vozy Škoda se zapřisáhlí milovníci vozů této českoněmecké značky mohou těšit, že budou své miláčky kupovat za reálné ceny. Kupovat ale nové auto právě teď nemá velký smysl. Počkejte si na leden 2009 nebo ještě lépe na duben, ceny u vozů vyrobených v roce 2008 ještě spadnou dolů.
23.10.2008 10:30 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.