Jak vyloupit státní kasu.

Podle Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) nebýt šrotovného, prodej nových vozů by v Evropě klesl až na dno, i když nebylo přesně specifikována, kde se ono zmíněné dno nachází. Z peněz daňových poplatníků se dnes v Evropě rozdávají příspěvky na nákup nového auta jen proto, aby se zachránila pracovní místa osob zaměstnaných v automobilkách a dalších továrnách vyrábějících součástky a příslušenství. Tedy přesněji, pracovní místa z větší či menší části obsazená námezdními dělníky pocházejících z řady států mimo Evropu, především z Asie. Příliš to ale nefunguje. V únoru se i tak prodalo v Evropě o 18,3 procenta méně aut než ve stejném období před rokem. Propad počtu nových registrovaných aut byl podstatně citelnější v nových členských zemích Evropské unie, kde poklesl o 30,3 procenta. V západní Evropě prodeje klesly "jen" o 17,3 procenta, hlavně díky šrotovnému v Německu. To jej totiž zavedlo jako první už na začátku roku. Kancléřka Merkelová se tak úspěšně blíží k vybudování komunismu v Německu, ve kterém se budou občanům rozdávat nejen automobily z peněz, které těmto občanům předtím seberou berňáky. Je to cesta podle komunistického hesla "každému podle jeho potřeb". Koneckonců konečně se také dostalo s finanční podporou i na "západní" Němce, protože zatím se rozdávaly jejich peníze Němcům "východním".

V dalších státech západní Evropy, jako Španělsko, Portugalsko, Itálie nebo Rakousko, které přišly s prémií na sešrotování starého a nákup nového vozu později, se zatím efekt prý tak silně neprojevil. Bude to nejspíše tím, že občané těchto chudších států musí více šetřit a nijak zvlášť je neláká představa, že se rozloučí se svým "starým" a stále dobře fungujícím autem a koupí si na dluh nový.

Zvláštní na celé té loupeži provedené na státní kase spojené navíc se zadlužením států je, že nijak viditelně neprotestují proti šrotovnému ti občané, kteří automobil nemají a nechtějí jej a nezuří ani ti smolaři, co si koupili nový vůz práve včera před uvedením nové sociálně-ekologické podpory, šrotovného. Nedemonstrují ani ti zcela chudí, kteří na nové auto se slevou od státu vůbec nemají a přesto tvrdě pracují a platí daně jako mourovatí. Pokud by Evropané neměli v hlavách místo mozku slámu nebo něco horšího, nutně by se musela proti takovému rozdávání a navíc i zadlužování států zvednout nějaká protestní vlna. Nic se ale neděje, naopak se to všem bez rozdílu zdá jako úžasná věc a politická strana, která šrotovné zavedla má vítězství v příštích volbách jisté. Bez ohledu na to, že byla naprostá většina voličů ve skutečnosti okradena a bez jakéhokoliv souhlasu zadlužena až na půdu. Takže kdo by chtěl za pár let vyhrát volby a není právě u vesla, bude muset slíbit, že se budou auta rozdávat každý čtvrtek zadarmo, protože v pátek se už nebude pracovat.
17.3.2009 10:05 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.