Jděte prosím dnes nebo zítra volit!

Nabízím vám dva důvody, proč volit Stranu svobodných občanů (SSO). Ten první je ryze evropská záležitost. SSO vydala včera Stanovisko k dnešnímu setkání Rady ministrů vnitra v Lucemburku k problematice ilegální imigrace. Toto setkání začalo včera a pokračuje ještě dnes. Je poněkud zvláštní, že jednání Rady ministrů vnitra a spravedlnosti EU se koná právě přesně v době voleb do evropského parlamentu a jeho výsledky i postoje politiků k závěrům jednání si tak nemohou voliči zahrnout do svého rozhodování, které politické straně dají svůj hlas.

Jedním z nejdůležitějších bodů tohoto jednání vrcholových představitelů "velkého bratra" je problematika nazvaná v programu "Nelegální migrace ve středomoří." V něm se má projednat tzv. "solidarita" všech států unie s Francií, Maltou a Itálií, což jsou státy, které nejsou schopny střežit vnější hranice schengenského prostoru a tak se potýkají s masovou ilegální imigrací z Afriky i Asie. Solidaritou se myslí takové postupy národních vlád členských států, kdy budou určené kvóty imigrantů předávány k ubytování z těchto států dále do vnitrozemí unie, přesněji směrem na sever a na východ. Tato problematika je významným způsobem zakotvena také v Lisabonské smlouvě:

Článek 61
1. Unie tvoří prostor svobody, bezpečnosti a práva při respektování základních práv a různých právních systémů a tradic členských států.

2. Unie zajišťuje, že na vnitřních hranicích neprobíhá kontrola osob, a rozvíjí společnou politiku v oblasti azylu, přistěhovalectví a ochrany vnějších hranic, která je založena na solidaritě mezi členskými státy a je spravedlivá vůči státním příslušníkům třetích zemí. Pro účely této hlavy se s osobami bez státní příslušnosti zachází jako se státními příslušníky třetích zemí.

Článek 61c
Aniž jsou dotčeny články 226, 227 a 228, může Rada na návrh Komise přijmout opatření, která stanoví způsob, jakým členské státy ve spolupráci s Komisí postupují při objektivním a nestranném hodnocení toho, jak orgány členských států provádějí politiky Unie podle této hlavy, zejména pro usnadnění plného uplatňování zásady vzájemného uznávání. O obsahu a výsledcích hodnocení je informován Evropský parlament a vnitrostátní parlamenty.

Článek 63
2. Pro účely odstavce 1 přijímají Evropský parlament a Rada řádným legislativním postupem opatření týkající se společného evropského azylového systému, který obsahuje:
c) společný režim dočasné ochrany vysídlených osob v případě hromadného přílivu;

g) partnerství a spolupráci se třetími zeměmi pro zvládání přílivů osob žádajících o azyl nebo doplňkovou či dočasnou ochranu.

3. Ocitnou-li se jeden nebo více členských států ve stavu nouze v důsledku náhlého přílivu státních příslušníků třetích zemí, může Rada na návrh Komise přijmout ve prospěch dotyčných členských států dočasná opatření. Rada rozhoduje po konzultaci s Evropským parlamentem.

Z toho mimo jiné vidíte, jakou "významnou" roli vlastně Evropský parlament má. Poté, co nevolení najmenovaní komisaři či Rada rozhodne, s parlamentem se "konzultuje", případně je parlament pouze "informován"

Prameny: úvahy a informace k problematice "solidarity" zemí EU v oblasti přistěhovalectví najdete v článku "Evropa si neví rady s přistěhovalci, poslat by je chtěla i do Česka".
Velmi pozoruhodné "Usnesení Evropského parlamentu ze dne 22. dubna 2009 o společné přistěhovalecké politice pro Evropu: zásady, opatření a nástroje", ve kterém najdete mimo jiné i velice zvláštní pasáž, ve které EP v bodu
24. domnívá se, že by přistěhovalcům z tzv. třetích zemí mělo být přiznáno právo pohybovat se v rámci EU tak, aby jakožto osoby s legálním pobytem v členském státě mohli pracovat jako přeshraniční pracovníci, aniž by museli žádat o pracovní povolení v jiném členském státě, a že takto zaměstnaným přistěhovalcům by mělo být po 5 letech legálního pobytu v členském státě přiznáno plné právo volného pohybu;
Tedy řečeno hezky česky, aby se jim dostalo práva, které je dosud stále odmítáno českým občanům v Rakousku a Německu.

Pro "přesuny" imigrantů uvnitř EU pak EP v bodu "78. bere na vědomí závazky členských států zakotvené ve výše uvedeném Evropském paktu o přistěhovalectví a azylu, pokud jde o potřebu solidarity; vítá zejména skutečnost, že pakt obsahuje mechanismus dobrovolného sdílení břemene, který v rámci EU umožní přemístit osoby, které požívají mezinárodní ochrany, z členských států, které vzhledem ke své zeměpisné poloze či demografické situaci čelí nepřiměřeným tlakům na své vnitrostátní azylové systémy, do jiných členských států, a vyzývá členské státy, aby naplnily své závazky; vítá také skutečnost, že na tento účel byla z rozpočtu na rok 2009 přidělena částka 5 milionů EUR, a to z Evropského fondu pro uprchlíky; trvá však na zavedení závazných nástrojů; vyzývá Komisi, aby tento mechanismus neprodleně uvedla do praxe a okamžitě předložila legislativní podnět s cílem zřídit takový stálý mechanismus na evropské úrovni;

Tolik k jistě velmi zajímavé problematice imigrace a Lisabonské smlouvě, kterou Strana svobodných občanů zásadně odmítánejen pro "převratné" řešení imigračních problémů zakládajících členů unie.

K výběru volebního lístku SSO při vaší volbě vás možná také přiměje zajímavý článek Petra Macha "Proč zrušit daň z příjmu", který je sice zaměřen na téma patřící k národním volbám do parlamentu, je ale důležitý pro představu, jaké postoje tato strana zaujímá. K Machovu návrhu zrušit daň z příjmu mám snad jednu kritickou připomínku: realizací jeho návrhu by nepochybně došlo k propouštění řady státních úředníků, kteří se vybíráním této daně dnes velice dobře živí. Tím by se sice ušetřily nějaké náklady ale také by se bohužel zvýšila nezaměstnanost, protože tito naši milí spoluobčané se něčím užitečným vesměs živit nedovedou. Přeji vám dobrou volbu a hlavně, jděte volit, ať už se vám žaludek nad naší politickou scénou zvedá jakkoliv. Protože jinak se semknuté šiky KSČMČSSD dostaví k urnám bez vás a do EP budou delegováni komunisté a bývalí komunisté, což jedno jest. Závěrem si dovoluji poznamenat, že nejsem členem SSO, jen jejím občasným sympatizantem. A zítra jejím voličem.
5.6.2009 10:30 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.