Bing Yahoo! nepomůže ani náhodou.

Yahoo!, jeden z nejstarších vyhledávačů oblíbený především v USA, nyní bude implementovat vyhledávací technologii od Microsoftu, nedávno v beta verzi spuštěný Bing.com. Yahoo! je na poli vyhledávačů aktuálně třetí s podílem pouhých 5,17%, Bing v poslední době atakuje druhou pozici s 5,56% (StatCounter.com). Vysoko nad nimi ovšem trůní Google s 87,66% podílem.

CEO Microsoftu Steve Ballmer byl prý velmi překvapen negativní reakcí Wall Streetu na oznámení uzavření dohody s Yahoo o implementaci technologie Bing do vyhledávače Yahoo!. "Nikdo to nechápe," řekl během každoročního setkání se skupinou finančních analytiků pořádaného Microsoftem. Akcie Yahoo! klesly o 16% poté, co byla oznámena dohoda. Pokud srovnáme loňskou 45 miliardovou nabídku Microsoftu za převzetí Yahoo!, mají dnes akcie údajně druhého nejužívanějšího vyhledávače poloviční hodnotu. Cena akcií Yahoo! klesla ale také i loni po nezdařené koupi celé společnosti Microsoftem. Zdá se, že reakce obchodníků s akciemi a investorů jsou opravdu na první pohled nepochopitelné.

Podle mého odhadu ale přemýšlejí investoři a makléři asi takto:
Loni:
když to celé koupí Microsoft, naše akcie se zhodnotí, protože akcie Microsoftu se nikdy zcela nepropadnou díky trvalému zdroji peněz z prodeje operačního systému Windows a Office. Ale koupě se nezdařila a příjmy Yahoo! jsou i nadále zcela závislé na zadávání reklamy, do které ale díky krizi podniky dávají čím dál méně peněz. Bude jistější akcie prodat.

A dnes: implementace dosud zcela neúspěšného vyhledávače Live Search od Microsoftu do relativně zaběhaného systému Yahoo! způsobí spíše zhoršení funkčnosti. Takže to vypadá na to, že tento pokus dále uspíší konec firmy Yahoo! a tak akcionáři akcie raději prodávají.

Microsoft by se měl spíše držet svého kopyta, i když je to kopyto už docela ošlapané. Na poli vyhledávačů to má prohrané. Jen si zkuste hledat ve třech vyhledávačích "jízdní kolo": Bing, Yahoo! a Google. Není o čem diskutovat. Místo vyrábění dalších složitějších a komplikovaných operačních systémů a kancelářských balíků je třeba rozšířit sortiment i na jednoduché systémy zaměřené spíše na domácí použití nebo přidat do stávajích verzí funkce "light" či "simply". Podle zkušeností z praktického života by se takové verze uplatnily nejen u domácích uživatelů, ale i v kancelářích, kde uživatelé stále zápasí se zbytečnou nabídkou spousty zcela neužitečných či nezvládnutelných funkcí.

Steve Ballmer by si měl uvědomit, že Microsoft nemůže "požrat" celou konkurenci a prodávat všechno od A až po Z. A připravované produkty nedávat testovat jen počítačovým specialistům, kteří z nudy vyžadují stále nějaké nové objevné "ptákoviny", ale i hospodyňkám, úředníkům v pokročilém věku či slečnám v kancelářích, které viděly i v dnešní "počítačové" době počítač jen z rychlíku.

Domácí uživatelé by přivítali rozšíření Windows o skutečně kvalitní programy na zpracování fotografií a videa srovnatelné s těmi profesionálními. Konstruktéři automobilů také přidávají do nových modelů "vyfikundace" dříve nepředstavitelné včetně klimatizace a integrovaných sound systémů a ceny zůstávají na stejné úrovni nebo dokonce klesají. Jen tudy vede cesta k udržení si pozice na světovém trhu. Za stejné peníze nabízet vyšší kvalitu. A není třeba se bát avizovaného internetového operačního systému Google Chrome. Rychlý internet není všude a Office i jiné aplikační programy pod ním chodit nebudou. Bude to vhodné tak nanejvýš pro malé děti a to ještě jen pro ty, které nehrají hry. Takže vlastně pro koho?
31.7.2009 11:30 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.