Také máte "rádi" videoreklamu na internetu?

Patrick Zandl si nedávno na serveru Lupa.cz položil následující otázku:"Videoreklama na českém Internetu měla slavit úspěch a řada projektů na ní postavila část svých příjmů. Zatím se ale trhákem nestala a o tom, že by ukrojila z inzertních příjmů televizí, si mohou projekty nechat zdát. Proč? " A v článku nazvaném Videoreklama na Internetu zatím neprorazila, slyšet o ní ale je, se snaží sám sobě odpovědět.

Pokusil jsem se k jím uváděným třem problémům neúspěchu videoreklamy na internetu rozjet diskuzi a uvedl jsem problém čtvrtý:

"Nezanedbatelným problémem je fakt, že značná část uživatelů internetu má zablokovanou reklamu a většinou i včetně přehrávání videa. Částečně proto, že je reklama obtěžuje a také proto, že přehrávání videa značně zatěžuje procesor i grafickou kartu počítače zejména u "slabších" konfigurací. S příchodem záložek v prohlížečích je běžné, že má uživatel otevřeno třeba i několik desítek webových stránek současně, což může vést až ke kolapsu prohlížeče.

Proti videoreklamě hovoří i fakt, že textová informace je v reklamě vždy obsažnější a její zhlédnutí spotřebuje mnohem méně času. Televizní forma reklamy, která zneužívá faktu, že divák ji nějak přečká a možná i sleduje jen díky tomu, že čeká zda bude vrah v pokračování filmu dopaden, se nedá na internetu aplikovat: uživatel si ji snadno ze svého "pořadu" smázne..."

Tolik moje reakce k článku Petra Zandla a stojí za to si přečíst i názory dalších čtenářů. Ukázka z jednoho z nich:
"Řekněte upřímně proč si všichni provozovatelé webů myslí že my jejich čtenáři musíme povinně snášet záplavy odporných především flashových reklamních sviňáren které nám cpou v čím dál větším množství a tím nám zatěžují linky, zvedají nám odběr elektřiny a hlavně nás nasírají tak, že začneme blokovat všecko co se dá Adblockem bloknout ? "

Pro informaci: Adblock Plus vám umožňuje získat kontrolu na internetem a prohlížet stránky způsobem, jaký si zvolíte vy, a umožňuje vypustit reklamy. Tento doplněk prohlížeče Firefox je podporován více než čtyřiceti sadami cizích filtrů v desítkách jazyků, které automaticky nastavují blokování reklam a známých domén se škodlivým softwarem nebo obtížnou reklamou. Adblock Plus vám také umožňuje nastavit vlastní filtry obsahu za pomoci různých užitečných funkcí jako jsou místní nabídka pro obrázky, blokovací ouška u Flash a Java objektů, a seznam blokovatelných položek umožňující odstranění skriptů a šablon stylů.

Podle měření Navrcholu.cz je u nás tržní podíl Firefoxu 36,94 %. Oproti listopadu 2008 si Firefox polepšil o necelá tři procenta. Bez zajímavosti není ani informace, že podle stejné zprávy klesl podíl Internet Exploreru poprvé pod 50 %. Firefox používají zejména pokročilejší uživatelé počítačů. S blokováním reklam si také dovede velice dobře poradit prohlížeč Opera, který je k dispozici podobně jako Firefox v české verzi.
16.6.2010 10:00 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.