Dojezdil jsem, FIAT stávkuje.

Dnes to vezmu trochu zkrátka, čeká mě doprava mého "zlatého" dvanáct let starého zcela nepojízdného Fiatu Brava buď do opravny nebo na šrotiště k ekologické likvidaci. Loni v létě mě po najetých 100000 km překvapil můj miláček zadřeným vačkovým hřídelem. Jak pravil můj letitý opravář výfuků, tlumičů, brdových kotoučů a destiček pan Kohout, zacpaly se nám - tedy mému Fiatu - mazací kanálky a tak jste jezdil bez řádného mazání, až se nám to zadřelo. Tehdy to opravil výměnou dílu za pár tisíc, ale minulý týden začaly opět potíže. Projevilo se to podivným chováním té železné potvory: i ve velkém mrazu se auto rozjelo bez znatelných potíží. Vše bylo zdánlivě v pořádku až do té doby, než jsem zastavil u jednoho obchodu. Po pár minutách už nešel nastartovat a vše nasvědčovalo tomu, že je baterka v háji. Naštěstí byl přes ulici autoservis a tak jsem objednal novou baterku. Montér ale asi za půl hodiny přišel s dobrou zprávou: "Nastartoval jsem, změřil to a baterka je na 70 procentech a nabíjí se, nikde nic neutíká". A tak jsem v klidu odjel.

Další den se ale podivné chování opakovalo. Vypadalo to, že si potřebuje ta bestie po jízdě odpočinout nejlépe hodinku a pak je zase ochotná mě dopravit kamkoliv. Uznejte, že ale takové auto se nedá nazývat dopravním prostředkem zvláště poté, co mě těsně před velmi živou křižovatkou chcípnul motor a opět nešel nastartovat. A tak budu teď konzultovat s panem Kohoutem, zdali se jedná o reminiscenci loňské závady. Tipuji totiž, že se při jízdě díky nedostatečnému mazání vačkového hřídele ložiska vysuší natolik, že po zastavení startér s motorem nemůže pohnout, jen to škytne a nic. Po nějaké době se mezi třecí plochy přece jen vloudí trocha oleje a dá se nastartovat. Je to všechno jen teorie, ale obávám se, že se po vlastní ose do servisu vzdáleného 30 km asi dnes nedostanu a budu si muset objednat odtah.

Pro vaši informaci: přijde to při vzdálenosti 30 km na cca 1500-2000 korun v závislosti na tom, jak daleko to bude mít odtahový vůz zpátky ze servisu na svoji "základnu". Ceny jsou v podstatě u všech firem stejné, počítají si paušál a pak 12-15 korun za kilometr tam a zpět. Zadarmo můžete mít takový odtah do servisu v rámci asistenční služby vaší pojišťovny a to i v případě, že platíte jen povinné ručení. Ale pozor, některé pojišťovny poskytují tuto službu jen v případě nehody a nikoliv když je auto jen nepojízdné. Omezené bývají i vzdálenosti, na kterou je to zdarma a také hraje roli, zda je to v ČR nebo ze zahraničí. Zeptejte se proto u své pojišťovny, abyste věděli jak jste na tom. Pokud dnes někam vyrazíte, přeji vám sjízdné silnice a ať dojedete tam, kam potřebujete bez závady. Pozor, na novém pražském okruhu se zase srazily kamiony a tak směr na D1 nejede. Více informací zde, podívat se můžete i přes kamery.
13.12.2010 09:15 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.