freeSAT: akce/neakce nebo podfuk?

O kom bude dnes řeč? Společnost UPC DTH S.a.r.l. se sídlem v Lucembursku, je provozovatelem středoevropské satelitní placené televize UPC Direct (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) a Focus Sat (Rumunsko, Moldavská republika).

Společnost využívá transpondérové kapacity na satelitech Thor, na pozici 0,8 stupně západně, kterou poskytuje norský satelitní operátor Telenor Satellite Broadcasting (TSBc), který zároveň posílil svoji pozici v regionu střední a východní Evropy. Uplinkové služby pro UPC DTH zajišťuje lucemburská společnost SES Astra z Betzdorfu.

Společnost UPC DTH s.ŕ.r.l., představila od září novou službu freeSAT, která přináší částečně nový přístup k zákazníkům a flexibilní možnosti sledování satelitní televize. Cílem změny názvu služby z UPC Direct na freeSAT včetně loga je snaha upozornit na fakt, že nyní můžete sledovat vysílané kanály v českém a slovenském jazyce i na vlastním zařízení. Pro příjem kanálů v HD kvalitě musí mít toto zařízení výstup HDMI.

Zákazník v takovém případě neplatí instalaci zařízení a pronájem set-top boxu a pro příjem základních kanálů je mu zdarma poskytnuta přístupová karta. V případě produktu freeSAT nemusíte za základních 21 kanálů platit žádné měsíční poplatky. Jedinými náklady tak zůstávají jednorázový aktivační poplatek 125 korun a roční administrativní poplatek ve výši 500 korun. Pro řadu dalších prémiových kanálů (HBO, HBO 2, Filmbox, Hustler a další) si musíte pochopitelně připlatit.

V čem je tedy problém? Při zavádění nových služeb bývá zvykem nabízet danou omezenou dobu určité akční balíčky se znatelně sníženou cenou, která po předem oznámené době skončí a dále platí nalákaný zákazník "normální", tedy zvýšenou cenu. Společnost UPC DTH ale vynalezla nový trik: na své stránce láká nové zákazníky na atraktivní ceny a povrchní zákazník si nejspíše nevšimne nenápadné poznámky zobrazené vyšisovaným malým písmem, kde se praví: "Cena je platná pouze po dobu, dokud Poskytovatel neoznámí Uživateli ukončení poskytování služby podle této kampaně. Uživatel není přijetím nabídky nijak časově vázán a může kdykoliv odstoupit." Například nyní zaplatíte měsíčně za freeSAT medium kartu 199 korun.

A je to. O tom, za kolik to bude "po ukončení poskytování služby" zde není ani ťuk stejně tak nic o termínu, kdy tato "výhodná" kampaň skončí. Snaživý zájemce se musí namáhat a posléze objeví úplný ceník, který platí do 4.12.2011, případně navazující ceník platný od 5.12.2011, kde po jistém bádání objeví, že od blíže neurčeného okamžiku bude po skončení kampaně platit za výše uvedenou medium kartu nikoliv 199, ale 447.73 korun! A pokračuje to i u prémiových balíčků. Například HBO MaxPak nyní 299 korun, někdy později za 503.19 korun. Více zaplatíte někdy později také za pronájem freeSAT DVR: místo 99 korun to bude 151.26. Ceny jsou uváděny včetně DPH.

Považuji podobný postup společnosti UPC DTH za klamavý, při nejmenším jsou informace o cenách uváděné na internetových stránkách zavádějící.

Na závěr ještě jedna informace pro ty, kteří jsou poněkud nejistí v tom, kdo je kdo: společnost UPC Direct byla firma, jejíž majetek převzala lucemburská společnost UPC DTH S.a.r.l, která pro UPC Direct dříve zajišťovala jen vysílání. Přesto jsou na webu uvedeny Všeobecné podmínky pro poskytování služby UPC Direct, nikoliv freeSAT. Důležitou informací pro vás je ale fakt, že faktury vám budou chodit od UPC DTH S.a.r.l. Mazané je, že "Informace uvedené na této webové stránce mají pouze informativní charakter, nejsou závazné a nemusí obsahovat všechny podmínky poskytování služeb. Podrobné informace Vám rádi poskytneme na nejbližším Zákaznickém středisku nebo na Call centru ". Aby se v tom prase vyznalo!
9.11.2011 11:50 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.