CDmusic.cz - Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)

AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

12.11.2004 - Automatizační šílenství pokračuje.

Společnost Stop & Shop Supermarket Company oznámila plán zavést inteligentní nákupní vozíky společností IBM a Cuesol, které zcela změní podobu nakupování potravin. Dávají nakupujícím do rukou možnosti internetového počítače a umožňují poskytovat rychlejší a personalizovanější službu.
Nový nákupní vozík přezdívaný Shopping Buddy je vybaven bezdrátovým počítačem IBM s dotykovou obrazovkou a laserovým skenerem. Umožňuje zákazníkům snímat kódy zboží, které dávají do vozíku, a používat věrnostní karty.
SW aplikace Cart Companion funguje jako personalizovaný nákupní asistent zákazníka a nabízí například následující funkce:

V budoucnosti by inteligentní nákupní vozíky mohly nabízet personalizovanou asistenci při nakupování, například plánování jídel tříděné podle kategorií, oblíbených položek, položek ve slevě, typu diety a doby přípravy. Zároveň by mohly být k dispozici související zdravotní informace, předpisy z jídelníčku nebo informace o víně. Systém bude fungovat také jako průvodce zákazníka obchodem, přičemž zobrazí mapu obchodu s ikonami nakupujícího a různých produktů.
Kromě toho se do budoucna počítá s produktovými informacemi, které by umožňovaly porovnání podobných položek, s hodnocením zboží spotřebiteli a s tipy na dárky. Osobní asistent nakonec umožní nakupujícím zaplatit přímo u košíku.

Tolik z tiskové zprávy IBM. Supermarketové šílenství dostane tedy v blízké budoucnosti další rozměr. Je ovšem otázkou, zda se marketingoví odborníci nedostávají na chybnou cestu: dnešní zákazník ukájí svoje nákupní pudy hromaděním zboží do vozíku, jehož velikost se v posledních letech několikrát znásobila. Čím větší náklad, tím lepší pocity nakupujícího blížícího se k pokladně. Jakmile se začne markovat, není už žádné cesty zpátky, vše je třeba zaplatit. S novým počítačovým vozíkem-asistentem bude mít ale zákazník v každém okamžiku přesný přehled o tom, za kolik peněz je ta hromada v jeho vozíku a není vyloučeno, že se zákazníci místo aby toho nakupovali více než dnes, budou snažit výši svého nákupu optimalizovat a spíše minimalizovat.
A je tu ještě mnohem vážnější problém: značná část nakupujících, zejména těch starších, může být odrazována od nákupu v takovém marketu obavami, že tu náročnou supertechnologii nezvládnou. Zvýšené náklady na tuto technologii se budou muset nutně promítnout i do cen zboží a právě to se může stát hlavní překážkou pro masové zavedení inteligentních nákupních vozíků.
Další podrobnosti najdete na http://www-1.ibm.com/press

[Trvalá adresa článku]


AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv


[CNW:Counter]

Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.