18.1.2005 - Musíme tam všichni.
"Objednávky pohřbů, kamenictví, květiny, otevřeno od - do," sděluje lidem pohřební služba Elpis na reklamní tabuli jen pár desítek metrů od vchodu do pražské nemocnice na Bulovce. Některým pacientům se taková reklama nelíbí.
No a co? Každý, kdo jde do kterékoliv nemocnice by si měl uvědomit, že odtud vede nejkratší cesta do krematoria nebo na krchov. Můžete skončit svůj život i po poměrně banální operaci nebo po pouhém vyšetření. Já byl ve svém životě v nemocnici jen třikrát a dvakrát mě šlo o život: poprvé jsem nehlídán personálem odešel na WC, omdlel tam a spadnul rovnou do okna (10 stehů na hlavě, naštěstí nikoliv pod krkem) a podruhé to byl kolaps po špatné kapačce a při následném oživování kyslíkem do mě foukli pod tlakem záhadný obsah z pevného rozvodu kyslíku tak, že mě málem udusili.
Ale jestliže je povolená reklama na automobilové opravny u silnice, která vás snadno odvedením pozornosti přivede k bouračce, pak je na místě i reklama na pohřebnictví u nemocnice. Každému pacientovi by se měly ještě navíc při příjmu rozdávat letáčky. Je to přece živnost jako každá jiná. A dokonce se zaručeným odbytem, protože tam musíme všichni.
A že se taková reklama nelíbí ani vedení i zaměstnancům nemocnice? V našem svobodném světě si mohou nad vchod dát třeba reklamu "U nás vám bude tak dobře, že se vám ani nebude chtít jít domů".
[Trvalá adresa článku]