CDmusic.cz - Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)

AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

10.3.2005 - Pro koho bude sněžný muž ze Škodovky?

Yeti SkodaČeská automobilka Škoda Auto na mezinárodním autosalonu v Ženevě představila studii malého terénního vozu Yeti. Není ale zatím jisté, že vůz půjde do sériové výroby. Podle šéfa Škody Detlefa Wittiga je prototyp pouze vizí a symbolizuje budoucnost automobilky, která si letos připomíná 100 let existence. Část odborníků se ale přesto domnívá, že Škoda o výrobě podobného vozu kategorie sportovně rekreačních vozů (SUV) vážně uvažuje. Škoda na ženevském autosalonu definovala i cílovou skupinu zákazníků, na kterou se chce případným novým modelem zaměřit - světovou premiéru uzavřelo divoké vystoupení mladých tanečníků.
Moc pěkné: otázka ale zní, kde se bude mladý bohatý divoký majitel takového drahého vozu v naší drahé zemi projíždět? Jízda po lesních cestách je u nás zakázána, žádné prašné cesty u nás nejsou a tak zbývá využití pro jízdy na horách zejména v zimě. Jako automobil pro zemědělce to jistě není myšleno, už s ohledem na cenu a také tomu chybí nákladní prostor. Představa, že by se český farmář vozil v podobném vozidle "pro zábavu" cestou na louku posekat trávu pro kozy je z oblasti filmových komedií (Menzel+Hrabal: Slavnosti sněženek).
Ahoj! SkodaExistuje ještě jedna studie, kterou jakoby automobilka testuje případný zájem o minivůz. Této kategorii se zatím Škodovka zuby nehty bránila a ponechala volné pole působnosti automobilce v Kolíně. Je to studie nazvaná Ahoj! , která se má opět obracet k mládeži, tentokrát té spíše chudé. Jak se ostatně praví ve firemním sloganu: "Škoda Ahoj! je designová studie kompaktního mini-automobilu pro každodenní použití. Představuje také ideální vstupní bránu do světa motorismu pro všechny mladé aktivní lidi, kterým slibuje vysněnou nezávislost." Zlatá slova, naši středoškoláci, učňové a vysokoškoláci po ničem jiném netouží. Vypadá to, že návrháři a marketingoví odborníci žijí v nějakém jiném světě a nemají ponětí o majetkových poměrech naší mládeže. Studie navíc vypadá jak pojízdná krabice od bot a asi by nikoho na trhu nových automobilů nezaujala. Tady Škodovka nepochybně již dávno přišla o jeden segment trhu nejen u nás. Se studií Ahoj! se totiž Škoda chlubila už v roce 2002!

[Trvalá adresa článku]


AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

[CNW:Counter]

NAVRCHOLU.cz


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.