CDmusic.cz - Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)

AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

13.6.- Upoutávky jsou šedým morem vysílání.

Ano, jsou absurdním výplodem reklamních pseudoodborníků pracujících pro televizní společnosti. Rozlézají se na ploše vysílacího času čím dál, tím víc. Z původní informace o tom, co se bude dnes vysílat přes den a z druhé zprávy, co bude v bedně dnes večer, se staly upoutávky spolu s reklamou na cokoliv téměř hlavním vysílacím obsahem nejen komerčních stanic. Přitom jsou TV magazinů s programem všeho, co se dá i nedá chytnout v éteru, plné domácnosti a sběrny papíru. Domnívat se ale, že se někdo dívá celý den na TV a vrývá si do paměti ty zmatené rychle problesknuvší informace o tom, co se bude vysílat až za několik hodin, to je holé šílenství.
Ale nebojte se, pracovníci veřejnoprávní i soukromých TV stanic se nepomátli. Jen vytvořili nový produkt, na jehož "tvorbě" se živí spousta reklamních odborníků pod záminkou služby divákům. Postupně se do této sbírky balastu dostávají i "umělecká" díla, která nás zasvěceně informují o tom, jak se natáčel ten či onen film, pořad. Časem se tak dočkáme toho, že budou zařazována dílka o tom, jak se dělalo dnešní zpravodajství či jak probíhala příprava večerní estrády. Pak už jenom budou chybět záběry ze soukromého života redaktorů a redaktorek, dramaturgů a dramaturgyň a také té paní, co zametala po natáčení. Když totiž nejsou originální náměty pro původní tvorbu a autoři, kteří by to napsali, poslouží jakákoliv navíc levná slátanina, která vyplní ten čas od jedné reklamy k druhé. A to nás čeká rozšíření vysílání po přechodu na digitál!
A nejsou to jen televizní upoutávky, tento produkt informačního věku zamořuje úspěšně i rozhlasové vysílání, především to veřejnoprávní. Soukromé stanice totiž nemají o čem informovat, kromě nářezu náhodně vybírané hudby nic jiného nevysílají. A už jste někdy viděli někoho, kdo usilovně naslouchá plně soustředěný rozhlasové upoutávky a zapíná si pak rádio v průběhu dne proto, že se v šest ráno dozvěděl, že se bude něco úžasného vysílat v pozdní odpoledne? Takovou lidskou bytost si snad lze představit jen jako zcela šíleného důchodce, který je celý den přilepený na přijímač a který hltá uputávky jako lákavé drobty z něčeho, co teprve v celé kráse přijde. Posléze podléhá infarktu, protože mu z nějaké malicherné příčiny pětkrát avizovaný pořad unikne. Ne, takové bytosti existují jen ve fantazii dramaturgů, kteří se především snaží zaplnit tu neuvěřitelnou spoustu vysílacího času něčím levným z vlastní "tvorby". Tady platí slova Jana Wericha, který prohlásil kdysi něco v tom smyslu, že když se má vysílat celý den, tak to nemůže být než blbý. Protože kde by se vzalo tolik chytrých lidí, které stojí za to poslouchat, že? A vidíte: upoutávky to vyřešily!

[Trvalá adresa článku]


AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

[CNW:Counter]

NAVRCHOLU.cz


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.