CDmusic.cz - Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)

AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

7.7.2005 - Vy jste se ještě nestali muslimy?!

Pokud byste tak chtěli učinit, mám pro vás dnes malou praktickou ukázku z propagace islámu v českém jazyce. Najdete ji na serveru islam.wz.cz:

Ó Alláhu! Odhalil jsi knihu. . . . Kontroluješ mraky a ovládáš jejich cesty. . .
Ty porazíš armády nepřátel . . . Ó Alláhu! Ty jsi Nejmoudřejší.
Ó Alláhu! Pomoc našim mudžáhidům.
Sjednoť jejich řady a shromáždi je ve světě pravdy.
Zaměř přesně cíl jejich zbraní.
Upevni jejich odhodlání a učiň je vytrvalými v jejich odhodlání.
Ó Alláhu! Dej jim svolení v Tvém Velebeném Jménu,
a dej jim slávu s Tvou nekonečnou armádou jak na zemi tak v nebesích.
Nechť Mír a Požehnání Alláha je nad Poslem Božím
a nad všemi jeho příznivci a společníky.
Amen.

Alláh řekl ve Svatém Koránu: " A nepokládejte ty, kdož na stezce Boží byli zabiti, za mrtvé! Naopak, oni jsou živí a u Pána svého odměnu svou užívají. . ." [Korán 3:169].

Ve snaze poněkud otupit ostré hroty výzvy k ozbrojenému boji proti všem nepřátelům islámu najdete na těchto stránkách i následující text:
Tento web není podpora terorismu ani není financován ze zdrojů podporující terorismus. Autoři odsuzují terorismus či jakékoliv formy násilí páchaných na nevinných lidech.
Moc hezké, z textu je naprosto jasné, že autoři naopak ale podporují terorismus a násilí páchané na lidech, kteří se proti islámu provinili. A kdo se postaví do řad mudžáhidů, bude si to po smrti v nebi zatraceně užívat.
Podobně mírumilovné jsou i MuslimskéListy.cz, kde najdete Zpravodajství iráckého odboje.

Na dalším internetovém muslimském zdroji www.muslim.cz je roztomilé povídání o tom, co je to, či spíše co byl v minulosti džihád, neboli svatá válka proti nevěřícím. Cituji:

Byl islám šířen ohněm a mečem? Bylo heslo "Korán nebo meč" muslimským znakem? Byli muslimové imperialisté a bažili po světské moci nebo drancování?
Žádný ze zmíněných kritiků se nepokusil porozumět povaze a okolnostem oněch dávných století. Masová média tehdy neexistovala. Neexistoval tisk, rozhlas nebo televize, ani pravidelná pošta. Neexistoval žádný způsob veřejné informovanosti nebo kázání s výjimkou osobního kontaktu. Neexistovala žádná úcta k životu nebo majetku či cti nebo ke smlouvám s jednotlivci a slabými národy. Neexistovala žádná svoboda projevu. Každý, kdo se postavil za vznešenou věc nebo přišel s nepopulárními myšlenkami, byl ohrožen. Objevuje se to v historii Sokrata, řeckého filozofa, prvních křesťanů a prvních muslimů. Mnoho vyslanců, kteří měli nařízeno přednést vládcům určitá poselství, se nevrátilo. Jejich nepřátelé je chladnokrevně zavraždili nebo uvěznili. Arabští muslimové se museli se všemi těmito problémy vypořádat, za takových okolností museli pracovat. Měli pro lidstvo poselství, chtěli mu prospět, nabízeli spasitelské učení. Korán říká: "Vyzývejte k cestě Boží moudrostí a krásným kázáním a přete se tím nejlepším způsobem." Ale kdo tehdy byl připraven vyslechnout volání Boží? Ve skutečnosti se mnoho nevěřících vyhýbalo poslechu Proroka, aby snad nebyli ovlivněni jeho mírumilovným učením. Dokonce se mírumilovnému volání islámu protivili silou. První zkušenosti z Arábie muslimy naučily, že mnohem účinnější je být mírumilovný a současně se mít na pozoru; že se mohou pohybovat klidně jen tehdy, když jsou dostatečně silní, aby si svůj klid a mír uhájili, zjistili, že hlas míru má lepší odezvu, jsou-li schopni odolávat nátlaku a likvidovat útlak.
Pak museli podle Božího příkazu rozšířit znalost islámu po světě, jenže neexistoval žádný telekomunikační systém, tisk nebo jiné médium masové komunikace. Jediný způsob jak to provést tedy spočíval v osobních a přímých kontaktech, což znamenalo, že museli překročit hranice. Nemohli je však překračovat v malých neozbrojených skupinách. Proto se přesunovali ve velkých ozbrojených skupinách, které se určitě jevily jako armáda. Nešlo však o armádu v pravém smyslu slova. Překračovali hranice různými směry a v různých dobách. Pozornost si zasluhuje, co následovalo pak. V některých oblastech je domorodci vítali, zvlášť ti, kteří byli dlouho utlačováni cizáckými mocnostmi jako byly Řím a Persie. V některých oblastech nejprve nabízeli islám lidem, kteří byli připraveni jej přijmout, a těch bylo mnoho. Lidé, kteří islám nepřijali, byli vyzváni, aby platili formou poplatku ekvivalent islámské daně (zakát). Důvody pro požadování této daně byly tyto:

- chtěli si být jisti, že poplatník ví, co dělá a že mu byl nabídnut islám, on jej však v souladu se svobodou vůle a volby odmítl;

- daň požadovali, aby byl poplatník chráněn a zabezpečila se tím jeho bezpečnost a svoboda stejně jako u muslimů samotných, protože jakékoli nebezpečí hrozící jemu pak bylo i nebezpečím hrozícím jeho muslimskému spoluobčanu, pak bylo nutné chránit nejen muslimy, ale i nemuslimy a zajistit jejich bezpečnost;

- nové uspořádání vyžadovalo podporu a spolupráci všech složek společnosti, muslimské i nemuslimské; první složka přitom přispívala zakátem, druhá formou poplatků, které pak byly využity v obecném zájmu;

- chtěli si být jisti, že nemuslimové nejsou proti nim a jejich novým bratřím nepřátelsky naladěni, že nemají v úmyslu svým muslimským spoluobčanům dělat potíže.
Obyvatelé, kteří odmítli islám a odmítli platit poplatky a s dalšími částmi společnosti tuto společnost odmítli podporovat, si způsobili velké obtíže. Uchýlili se k nepřátelskému chování vůči muslimům a chtěli jim škodit, ani ne tak muslimským příchozím, jako muslimským konvertitům a svým spoluobčanům, kteří se rozhodli platit poplatky. Z národního hlediska byl tento postoj zrádný; z lidského pohledu byl nízký, z hlediska sociálního nezodpovědný a z vojenského hlediska provokativní.
Z praktického hlediska bylo nutné tento postoj potlačit nejen kvůli zajištění bezpečnosti příchozích muslimů, ale také kvůli státu, v němž tito zrádci žili. To byl jediný případ, kdy byla proti těmto lidem použita síla, aby je přivedla k rozumu a aby si uvědomili svou zodpovědnost: buď přijmou islám svobodně jako muslimové, nebo jako loajální občané budou platit poplatky, a pak budou mocí žít se svými muslimskými spoluobčany a mít s nimi stejná práva a povinnosti.

Je to skvělá univerzální metoda pro toho, kdo chce prosadit svoji ideologii i těm, kteří jsou proti. Metoda, jak je buď přinutit nebo si je zahrnout do evidence nepřátel a ještě od nich vybrat za jejich nepřátelství propagované ideologie zvláštní daň. Silně to připomíná metody německých fašistů nebo komunistů. Je to jistě jen zlomyslná náhoda, že informační kancelář a modlitebna Islámská nadace v Praze sídlí na stejné adrese, jako například komunisty ovládaný Slovanský výbor ČR.
Na závěr jednu otázku: nepřekračuje snad takováto propaganda hranice, které by měly platit i ve svobodné společnosti právě proto, aby si tato společnost svoji svobodu zachovala?

[Trvalá adresa článku]


AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

[CNW:Counter]

NAVRCHOLU.cz


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.