CDmusic.cz - Old Czech music, jazz, trad.folk, brass - Czech Labels at Czech prices. Visa, Eurocard/MasterCard (SSL / 3-D Secure)

AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

13.7.2005 - Kapsáři potřebují více konkrétní osobní reklamy.

Za první polovinu roku bylo v Praze nahlášeno přes 4000 kapesních krádeží, což je podle policejních odhadů jen zlomek z jejich skutečného počtu. Většina Čechů i turistů krádeže nehlásí, protože jsou přesvědčeni, že policisté jejich věci stejně nenajdou a nehodlají ztratit zbytečný čas popisováním toho, jak byli najednou bez peněz. A tak bezradní městští radní nechali ve městě instalovat něco jako informační tabule, které mají údajně pomoci v nekonečném a nikdy nekončícím boji proti kapsářům. "Mějte oči všude", nabádají Pražany a návštěvníky metropole poněkud podivné a mírně nesrozumitelné billboardy, které instalovala pražská radnice v rámci kampaně proti kapsářům. Oči vykukující z kabelky či z peněženky v zadní kapse kalhot mají varovat před kapsáři. Kampaň stála 250 tisíc korun a má podle primátora Pavla Béma upozornit na kapesní krádeže "přátelskou, pohodovou formou".
Pan primátor touto milou reklamou na kapsáře chtěl pravděpodobně zvýšit jejich mezinárodní popularitu. Škoda, že místo vyvalených očí vydloubnutých z důlků nenechal na bilboardy vyfotit samotné kapsáře, kteří jsou pražské policii důvěrně známi. Stačilo by je pod jakoukoliv záminkou zadržet, pořídit policejní fotky a pak je s omluvou propustit. Kapsáře totiž může policie zadržet a obvinit jen tehdy, když je takový šikovný ničema chycen přímo při činu, což se stává asi tak jednou za sto let. Možná, že by za ty peníze bylo vhodnější platit jednoho magistrátního pracovníka, který by obcházel kritická místa například se zvoncem všude tam, kde se krade, jezdil by především "turistickou" tramvají číslo 22 a nahlas upozorňoval vícejazyčně, aby si dali cestující pozor na ty konkrétní kapsáře, které by samozřejmě již za krátkou dobu znal osobně. Také by své známé kapsáře fotografoval při nastupování, v tramvaji i na ulicích a v obchodech a rozdával pak jejich fotografie. Třeba by se takové popularity zalekli a přestěhovali se někam dál na východ od Prahy a od naší republiky.

[Trvalá adresa článku]


AHASWEBOVY NOVINY Home | Textová verze | Galerie | Rady | Vykopávky | Zahrada | Archiv

[CNW:Counter]

NAVRCHOLU.cz


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.