Letem internetovým světem.

Nové modely automobilů nejsou ekologičtější? V rámci "boje" proti globální finanční a hospodářské krizi se snaží dostat k penězům daňových poplatníků i automobilky. Německá, ale už i slovenská vláda zavedly "šrotovné" pod pláštíkem nahrazení starých a údajně neekologických automobilů novými skvělými a přírodu šetřícími modely třetího tisíciletí. Carsten Walter napsal nedávno článek nazvaný "Velký CO2 podvod", ve kterém mimo jiné říká:

V případě kvalitních a robustních automobilů, jaké se dříve vyráběly například u automobilky Mercedes-Benz, byla životnost automobilů namísto dnešních 5 - 7 roků i 15 - 25 roků, tedy až trojnásobná. V současnosti však automobilový průmysl nemá zájem na tom, aby jejich vozidla měla dlouhou životnost. Převažuje zde zájem o prodej neustále nových vozidel, čímž mohou společnosti dosáhnout vyšších zisků. Toto je možné pouze, pokud je životnost vozidel uměle zkracována. Vlastní životnost vozidel je tak stejně jako výrobní náklady uměle udržována co nejníže, na hranici toho, co je vůbec zákazník schopen akceptovat. Co se týká spotřeby, tak dokonce i český výrobce Škoda vyráběl ještě do roku 2000 Octavie s technologií TDI, které měly spotřebu okolo 4 litrů/100 km. Dnes, po deseti letech vývoje, by měla být spotřeba logicky ještě nižší. O to překvapivější je údaj o spotřebě aktuálně vyráběných Octavií dosahující 6 - 7 litrů/100 km. (Původní pramen). Že by nám zase ti politici lhali?

Z výfuku jen čistý vzduch. Zase se objevily zprávy o tom, že automobily na vzduch se budou již brzy prodávat. První zprávy o tomto fenomenálním vynálezu pocházejí již z roku 2000 (můj článek z 28.12.2000 najdete zde). Tento měsíc se znovu objevil další prototyp téhož vynálezce v podobě tříkolky AirPod jako vozítko pro letišťní personál. Starší model z továrny MDI můžete vidět jezdit na YouTube. Více podobných videí o automobilu na vzduch najdete na YouTube hledáním podle klíče "air car MDI". Někteří kritikové ale tvrdí, že natlakovat nádrže takového auto žádný domácí kompresor nezvládne. Že by tudy cesta nevedla?
12.3.2009 11:15 [Trvalá adresa tohoto článku.]

Některé odkazy na cizí zdroje nemusí být s ohledem na časový odstup funkční.


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.